scriptus - 2010-11-23 14:54:16

Co powoduje, iż Microsoft Office Web Apps jest lepsze od Google Docs? Pakiet biurowy Microsoft Office. Nie od dziś wiadomo, że dalece bardziej wygodne jest tworzenie dokumentów w sprawdzonym narzędziu, a następnie dzielenie się nimi online, niż poleganie na przeglądarkach, które nie zawsze radziły sobie ze złożonością Google Docs. Atak jaki Microsoft przypuścił na wielu rynkach opanowanych do tej pory przez Google, spowodował, że ten ostatni zaczął wykonywać różne, nie do końca przemyślane ruchy. Ostatnim takim ruchem, tym razem bardzo trafionym, jest wydanie pluginu do pakietu Microsoft Office, pozwalającego na zapisywanie dokumentów bezpośrednio w Google Docs.

Cloud Connect, bo o nim mowa, pozwoli na bezpośrednie zapisywanie dokumentów Word, Excel oraz PowerPoint. W chwili obecnej dostępna jest jedynie wersja przygotowana z myślą o Microsoft Office 2010, jednak w niedługim czasie pojawi się plugin do wersji 2007 oraz 2003.

Po instalacji plugin pojawia się jako nowy element wstęgi. Z jego poziomu mamy dostęp do bezpośredniego linka na serwerze oraz wiadomości informujących nas, że w wersji na serwerze zaszły jakieś zmiany. Wszystkie zmiany wprowadzone do dokumentu zostaną zsynchronizowane z serwerem po zapisaniu lokalnej wersji. Plugin pozwala również na wspólną pracę nad jednym dokumentem przez wiele osób na raz.

Niestety w tej beczce miodu znalazła się łyżka dziegciu. O ile zmiany wprowadzane lokalnie są synchronizowane z serwerem, tak modyfikacja dokumentu online spowoduje, że nie będzie się on synchronizował z lokalną wersją.

Jeśli chcecie przetestować Cloud Connect, musicie uzbroić się cierpliwość. Plugin będzie dostępny dla szerszej publiczności “wkrótce”.

źródło: techcrunch.com

www.parafia-izabelin.pun.pl www.rycerze.pun.pl www.w4tweaks.pun.pl www.skalna-jaskowicka.pun.pl www.wwenitro.pun.pl